«Sorolla. Visió d’Espanya» és l’exposició temporal més vista en la història d’Espanya

Bancaixa ha aconseguit el rècord d’assistència a la mostra Sorolla, Visió d’Espanya que, després de la seua exposició a Sevilla on ha arribat als 132.292 visitants, s’ha convertit en l’exposició temporal més vista de la història d’Espanya, amb més de 585.000 visitants, superant la mostra de Velázquez al Museu del Prado de Madrid en 1990.

Durant tota l’exposició, els dies de major afluència han sigut els diumenges entre les 11:00 i les 13:30 hores; entre setmana, de dimarts a divendres, els horaris preferits per a visitar l’exposició han sigut d’11:00 a 13:30 hores i de 18:30 a 20:00 hores. El temps màxim d’espera entre setmana per a veure els 14 llenços de Sorolla ha sigut d’una hora i mitja, i durant els caps de setmana i els últims dies, de dues hores. I la mitjana diària de visitants ha ascendit a 2.320.

El dia que més visitants ha rebut l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya a Sevilla va ser el 25 de juny amb un total de 3.176 visitants, en horari de 9:00 a 21:00 hores. Esta xifra va ser superada el dia 17 de maig amb 3.708 visitants, ja que l’horari es va ampliar amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus.

Així mateix el mes de major afluència de visitants a la mostra durant la permanència a Sevilla va ser maig, amb un total de 62.391 visitants.

El perfil del visitant ha sigut fonamentalment parelles de 50 a 55 anys; i quant al seu origen, este ha sigut molt variat: des de visitants estrangers, sobretot francesos, italians i portuguesos, a aquells procedents de tota la geografia espanyola.

Des de la seua arribada a Espanya, la mostra ha suscitat un gran interés, que s’ha mantingut durant la seua exposició a València i durant els últims mesos a Sevilla. De fet, la mostra s’ha convertit en un dinamitzador de la vida social i cultural de Sevilla. En este sentit, hi destaca la visita de personalitats de la política, els mitjans de comunicació i la cultura i societat sevillanes, entre les quals destaquen la de César Antonio Molina, Ministre de Cultura; Manuel Chávez, President de la Junta d’Andalusia; Fernando Rodríguez Villalobos, President de la Diputació de Sevilla; la Duquessa d’Alba; Carmen Tello; Vicente Sanchis Sanz, Director d’Orquestra de Sevilla, o el periodista Jesús Quintero.

Esta setmana els 14 llenços que Sorolla va pintar per encàrrec de la Hispanic Society de Nova York viatjaran a Màlaga per ser exposats al Centre d’Art Contemporani de Màlaga del 19 de juliol al 21 de setembre. Posteriorment la mostra es portarà a Barcelona, Bilbao, Madrid i, abans de la tornada a Nova York, tornaran a exposar-se a València.