Bancaixa ajuda jóvens immigrants a completar els seus estudis en universitats de la Comunitat Valenciana

Bancaixa ha concedit 10 beques a jóvens immigrants residents a la Comunitat Valenciana per a completar la seua formació universitària, dins del Pla de Suport per a una Societat Intercultural.

Estes ajudes s’emmarquen en els convenis de col·laboració que l’entitat manté amb la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat d’Alacant, la Universitat Jaume I de Castelló i la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

Les beques per al Codesenvolupament tenen com a finalitat contribuir a potenciar les oportunitats d’aquells jóvens immigrants que desitgen completar els estudis universitaris, i els permet convertir-se en agents de desenvolupament a la seua tornada al país d’origen.

Mitjançant estes beques, els estudiants seleccionats realitzaran els últims cursos de llicenciatures i cursos de postgrau de diferents especialitats:

· UNIVERSITAT POLITÈCNICA Claudia Marcela Mendoza Nieves

Estudis: doctorat en Tecnologia d’Aliments

Abraham José Arenas Tawil

Estudis: doctorat en Matemàtiques Multidisciplinar

· UNIVERSITAT DE VALÈNCIA-ESTUDI GENERAL

Rania Belmadani

Nacionalitat: algeriana

Estudis: doctorat “Gènere, subjectivitat, coneixement i cultura” de l’Institut d’Estudis de la Dóna de la Universitat de València. Tesi doctoral “Gènere, ciutadania i desenvolupament a Algèria”.

Ana Delfa Villa Piedrahita

Nacionalitat: colombiana

Estudis: llicenciatura en Educació Física.

· UNIVERSITAT MIGUEL HERNÁNDEZ (ELX)

Imane Benriyene

Nacionalitat: marroquina

Estudis: 4t curs de Farmàcia.

Loubna Ramis

Nacionalitat: marroquina

Estudis: 4t curs de Farmàcia.

· UNIVERSITAT D’ALACANT

Mercedes Elcira Carrasco Portiño

Nacionalitat: xilena

Estudis: doctorat en Salut Pública.

Román Andrés Umaña Peña

Nacionalitat: colombiana

Estudis: doctorat en Salut Pública.

· UNIVERSITAT JAUME I (CASTELLÓ)

Thomas Peter Odera Oketch

Nacionalitat: kenyana

Estudis: Màster Internacional en Estudis per a la Pau i Desenvolupament.

Amadu Sidi Bah

Nacionalitat: Sierra Leone

Estudis: Màster Oficial en Estudis de Pau, Conflictes i Desenvolupament.

Bancaixa, a través de la seua Obra Social, convoca anualment en col·laboració amb universitats espanyoles, un gran nombre de beques per a afavorir la mobilitat internacional entre els estudiants que vulguen ampliar els seus estudis en altres universitats i completar així la seua formació.

Així mateix, cada any l’entitat concedeix també beques a jóvens llatinoamericans acabats de llicenciar per a la realització de pràctiques laborals en Bancaixa, a més de tindre coberta l’estada i la realització d’un màster que compaginen amb treballs d’integració social a favor dels immigrants.

Enguany, Bancaixa destinarà a l’Obra Social un total de 72 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 24%, la qual cosa la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats, així com en la de major creixement percentual d’este pressupost d’enguany.