Bancaixa concedeix ajudes per a projectes d’acció social a 19 associacions d’Albacete

La Fundació Bancaixa ha celebrat hui a Albacete l’acte de lliurament dels diplomes acreditatius de les ajudes concedides en la Convocatòria d’Ajudes a associacions d’Interés Públic i Social 2009. Aquest acte, que ha tingut lloc a la Sala d’Actes de la Diputació d’Albacete, ha reunit representants de les associacions premiades a Albacete. Són 19 associacions amb nombrosos projectes socials a les quals la Fundació Bancaixa ha concedit 69.000 euros per a dur avant les seues iniciatives solidàries.

Les ajudes s’han distribuït en diverses àrees de treball: des d’associacions que actuen en l’àmbit de les persones majors, fins a les que adrecen el seu treball a persones amb discapacitat psíquica, física, sensorial o orgànica, o amb malalties que provoquen dependència; com també associacions que intervenen en situacions de risc d’exclusió social per a les persones.

A la Convocatòria d’Ajudes a associacions d’Interés Públic i Social 2009 s’han presentat 1.851 projectes a tot Espanya amb un augment del 34% respecte del 2008. Finalment, han sigut 600 les associacions premiades per Bancaixa amb la concessió d’ajudes per un import global de 2,5 milions d’euros.

A l’acte de hui a Albacete, seguiran els lliuraments dels diplomes acreditatius de les ajudes a les associacions premiades a Palma de Mallorca (14 de juliol), Santander (17), Alacant (21) i València (23). Fins ara s’han lliurat les ajudes a les associacions d’Andalusia, Extremadura, Madrid i Barcelona.

A continuació s’adjunta el llistat de les 19 associacions premiades a Albacete:

ASSOCIACIONS PREMIADES

ACAFEM – Asociación Caudetana de Amigos y Familiares de Enfermos Mentales

ACOTE – Asociación para la Cultura y el Ocio de la Tercera Edad

AFA Albacete – Asociación de Familiares de Enfermos de Alzheimer y otras Demencias Seniles de Albacete

AFA Villarrobledo – Asociación de Familiares de Enfermos de Alzheimer y otras Demencias de Villarrobledo

AFAEPS – Asociación de Familiares y Amigos de Personas con Enfermedad Mental

AFANION – Asociación de familiares de niños con cáncer de Castilla La Mancha

AFIBROVI – Asociación de Fibromialgia y Fatiga Crónica de Villarrobledo y Región

AMPA Talleres – Asociación de Madres y Padres de Alumnos Discapacitados de los Talleres Ocupacionales Infanta Elena

APACEAL – Asociación de Padres de Paralíticos Cerebrales de Albacete

Asociación de Amigos de Alzheimer de Caudete