Bancaixa i CeiMigra impulsen la integració social i inserció laboral dels immigrants

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, i el president del Patronat del Centre d’Estudis per a la integració social i formació d’immigrants, Fundació de la Comunitat Valenciana (CeiMigra), Rafael Blasco, han firmat un conveni de col·laboració pel qual ambdues institucions col·laboraran en la posada en marxa d’un programa d’activitats dirigides a promoure la integració social i inserció laboral dels immigrants.

L’aportació de Bancaixa al conveni és de 500.000 euros i el programa d’activitats comprén les següents àrees d’actuació:

· Servici d’informació i assessorament a immigrants en assumptes laborals i de seguretat social, estrangeria i educació, família, projectes empresarials i auto ocupació, projectes de cooperació, codesenvolupament i associacionisme.

· Les publicacions de l’Observatori Valencià de les Migracions, entre les quals destaquen sis quaderns “Mirades sobre la Immigració”, i també la convocatòria pública per a la promoció de la investigació en l’àmbit de les migracions.

· Formació per a la integració social i la inserció laboral per mitjà de cursos, tallers, jornades i seminaris dirigits a proporcionar a les persones immigrants les habilitats socials que faciliten la seua integració efectiva i la qualificació professional necessària per exercir una ocupació concreta i adequada a les necessitats del mercat de treball a la Comunitat Valenciana.

· Itineraris personalitzats per a la cerca d’ocupació, intermediació laboral amb empreses i 12 tallers d’introducció a l’auto ocupació, cerca activa, habilitats socials i introducció a drets i obligacions.

· Promoció del lideratge comunitari amb la coordinació i gestió d’una xarxa de residències d’estudiants tant a la Comunitat Valenciana com en els països d’origen de les migracions.

La col·laboració entre Bancaixa i CeiMigra respon a l’objectiu de l’Obra Social de l’Entitat per al desenvolupament d’accions que promoguen la solidaritat amb la població immigrant i la cooperació entre els pobles i les cultures. En este sentit, destaca la participació dels treballadors de Bancaixa en diverses accions de voluntariat corporatiu en col·laboració amb CeiMigra.