Bancaixa i l’Ajuntament de Santander acosten la interculturalitat als més menuts

Bancaixa i l’Ajuntament de Santander han presentat este matí la I Setmana Intercultural que se celebrarà a la ciutat càntabra entre el 25 de març i l’1 d’abril. L’objectiu d’esta activitat és impulsar la integració i la convivència entre distintes cultures i contribuir al procés de consolidació d’una societat plural, difonent entre els més menuts valors com la tolerància i la multiculturalitat.

Els organitzadors han centrat la seua proposta en els més menuts perquè és en estes edats quan es fonamenten els pilars del nostre comportament.

El programa intenta acostar les cultures dels diferents continents. Des dels països àrabs (tallers de tatuatge d’ henna, dansa del ventre, orfebreria tuareg), Àsia (cuina asiàtica, plats xinesos, malabars swing…), Oceania (maquillatge maori, pintura i decoració aborigen) o Amèrica del Sud ( capoeira, collars, taller de modelatge de fang…) fins a Àfrica o Europa. A més, associacions com Manos Morenas o Camerún exposaran els seus punts de vista sobre la multiculturalitat.

Les activitats proposades es realitzaran al Palau d’Exposicions de Santander. Pels matins l’espai estarà reservat per a col·legis, mentre que a les vesprades l’entrada al recinte serà lliure.

Bancaixa porta set anys col·laborant amb la normalització de la interculturalitat per mitjà del coneixement i l’intercanvi de cultures. En la primera convocatòria el 2002, va col·laborar amb quatre ajuntaments de la Comunitat Valenciana; enguany són 45 les entitats que han sol·licitat la col·laboració de Bancaixa per realitzar estes activitats.

L’Entitat pretén aconseguir un coneixement profund de les altres cultures perquè només d’esta manera es poden potenciar valors com la tolerància o la solidaritat entre pobles.