Bancaixa incrementa un 50% la dotació del Concurso d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social

La Fundació Bancaixa , d’acord amb la seua trajectòria de suport als servicis i accions socials, ha convocat un any més el Concurs d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social 2008, a les quals destinarà 1,5 milions d’euros, un 50% més que en les edicions anteriors.

Bancaixa assumirà fins a un 75% del cost total dels projectes seleccionats, amb un import màxim de 12.000 euros per projecte, que hauran d’estar dirigits a refermar econòmicament el desenvolupament de projectes socioassistencials, principalment relacionats amb tres sectors d’atenció: els majors (incloent-hi malalties associades a l’envelliment: Alzheimer, Parkinson, etc.), les persones amb discapacitat psíquica, física, sensorial o orgànica o amb malalties que provoquen dependència, i els col·lectius dirigits a persones en situació de risc d’exclusió social (joventut i menors en risc social, població reclusa i exreclusa, persones amb addiccions o exaddictes, víctimes de la violència de gènere, minories ètniques, etc.).

El jurat estarà compost per experts en el camp de les ciències socials, i en la selecció dels treballs es valorarà la utilitat social i adequació del projecte a les necessitats del col·lectiu al qual va dirigit, la innovació i l’adequació de les accions socials plantejades, coordinació amb altres agents socials, qualitat i viabilitat tècnica.

El termini de presentació de projectes acaba el pròxim 15 de febrer de 2008, i hauran d’enviar-se obligatòriament en format electrònic d’acord amb el compromís de l’entitat amb l’entorn reduint el consum de paper.

El Concurs d’Ajudes a Associacions d’Interés Públic i Social s’emmarca dins del compromís de Bancaixa per una societat més solidària i intercultural i per la promoció del voluntariat. En la passada edició del concurs es van presentar un total de 1.095 organitzacions solidàries de tot Espanya.