Bancaixa posa en marxa el programa de formació Bancaixa per a Gestors Socials

Bancaixa, dins de l’àrea de formació i ocupació per a joves, ha posat en marxa el programa de Formació Bancaixa per a Gestors Socials, dirigit a personal voluntari, contractat o relacionat amb associacions amb la col·laboració de la Fundació Gestió i Participació Social.

Les persones són el principal actiu de les entitats socials. Tot i això, les associacions no lucratives troben de vegades dificultats per comptar amb personal format, a causa de factors com la situació econòmica, que influeix en dificultats per retindre professionals de vàlua i sostindre plans de formació permanent; dificultats per compaginar la vida laboral i personal amb l’exigència de temps pròpia d’un programa formatiu; o l’escassa oferta formativa de qualitat en determinats llocs.

Bancaixa, seguint els objectius del seu compromís social, ha detectat estes necessitats i pretén, per mitjà del programa de Formació per a Gestió d’Associacions, promoure un major nivell tècnic entre el personal voluntari, contractat o relacionat amb associacions.

Els continguts del curs estan distribuïts en dos mòduls: el jurídico-fiscal on es tracten els marcs legals i fiscals de les entitats no lucratives, l’organització i gestió administrativa; i el mòdul de recursos i planificació, que abunda en la gestió de recursos i persones i en la planificació i elaboració de projectes. Cada mòdul consta de dues sessions presencials de quatre hores i de 42 hores estimades de formació on line.

Per a més informació sobre les dates d’execució, els continguts o la inscripció www.bancaja.es/obrasocial