Bancaixa presenta, a Burela, el concert “Retaule de Nadal”

El concert nadalenc de Bancaixa, Retaule de Nadal, arriba per primera vegada a Lugo. L’escenari serà a Burela, on tres conegudes corals participaran en el XX Festival de Panxolinas e Polifonia que enguany es realitza dins els programes del Retaule de Nadal.

El concert tindrà lloc a les 20:30 hores demà a la Casa de la Cultura del municipi. El repertori de l’audició comparteix l’esperit nadalenc propi d’estes dates. El recital està estructurat en tres parts, cadascuna interpretada per una de les agrupacions participants.

L’audició de Bancaixa obrirà amb una sèrie de cinc peces populars nadalenques interpretades per la Coral Cantemos, de Salvaterra do Miño (Pontevedra). A continuació, la Coral Polifónica de Tapia de Casariego (Astúries) interpretarà una altra sèrie de cinc peces de nadales. Finalment, tancarà el concert la Coral Polifónica de Burela. El seu repertori inclourà tres peces de tradició galega: Dúrmete meninho, Meu pequeninho i A despedida, i a més El Abanico i Fuentecilla que corres.

Bancaixa organitza el Retaule de Nadal des de 1972. Estos concerts han adquirit una gran arrelament i s’han convertit en una iniciativa bandera de l’Obra Social de l’Entitat. El 2002 es va programar per primera vegada fora de la Comunitat Valenciana, i progressivament, l’activitat ha anat estenent-se fins cobrir la pràctica totalitat del territori nacional. El 2008 ciutats com Saragossa, Oviedo, Lleida, Palma, Barcelona o Madrid albergaran el tradicional concert de nadal de Bancaixa.