Bancaixa presenta el seu programa de Càtedres Joves Emprenedors en el I Congrés Nacional de Càtedres D’Empresa

Bancaixa participa en el I Congrés Nacional de Càtedres d’Empresa, organitzat per la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València, que reunirà les principals càtedres de tot Espanya durant els dies 27 i 28 de novembre.

Antonio Palau, gestor de Joves de la Fundació Bancaixa, presentarà la xarxa de Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors que l’Entitat ha organitzat en col·laboració amb 30 universitats de tot Espanya, i en les quals han participat més de 2.300 joves. L’objectiu hi és de fomentar la cultura emprenedora entre els universitaris i posar al seu servici diverses eines per incrementar-ne la preparació i facilitar la incorporació al món laboral mitjançant la creació d’empreses.

En la seua línia de suport als joves, Bancaixa va ser pionera en la creació d’una càtedra per a joves emprenedors en col·laboració amb la Universitat de València el 2006.

Les Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors serveixen de marc per a l’organització de seminaris, cicles, conferències o classes magistrals, i també per a la publicació de monografies sobre els temes objecte d’estudi d’estes, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa manté convenis.

En esta mateixa línia, recentment Bancaixa, en col·laboració amb l’Associació Valenciana de Joves Empresaris –AJEV–, ha presentat La Guia de l’Emprenedor. De la idea a l’empresa, que pretén facilitar en la major mesura possible solucions a molts dels problemes inicials que se’ls plantegen quan tenen una idea de negoci.

Esta guia té una finalitat pràctica, a manera de manual perquè l’emprenedor puga fer front a un dels principals obstacles als quals s’enfronta: carència d’informació i coneixements en la cultura emprenedora.

D’altra banda, des de l’àrea de Joves, Bancaixa continua potenciant la formació dels emprenedors, per mitjà dels cursos online i presencials i l’àmplia oferta de beques orientades a ajudar a completar els estudis i experiència dels estudiants, com les Beques Work and Travel, les Beques Internacionals Bancaixa i les Beques Bancaixa Leonardo ADEIT.