El Consell d’Administració de Bancaixa aprova destinar 70 milions a Obra Social el 2009

El Consell d’Administració de Bancaixa, que s’ha celebrat hui, ha aprovat la formulació dels comptes anuals que s’elevaran a l’assemblea general ordinària, així com la proposta d’aplicació del resultat que destinarà l’Entitat a la dotació de l’Obra Social, que puja a 70 milions d’euros.

Aquest import suposa un 30,5% dels beneficis obtinguts per Bancaixa el 2008, percentatge superior al de l’exercici anterior, en què la dotació a Obra Social va representar un 22,5% dels resultats.

La distribució de la dotació seguirà les directrius marcades per l’actual pla estratègic, que determina com a línies prioritàries les destinades a les àrees de Joves, Desenvolupament social i Cultura. En aquest sentit, l’àrea de Desenvolupament social comptarà amb 3,25 milions d’euros, un 26,15% més que l’any anterior. Al seu torn, el departament de Joves incrementarà la partida destinada a Formació fins a arribar als 6,79 milions d’euros.

L’augment dels pressupostos d’aquestes dues àrees serà equilibrat amb la disminució del corresponent a l’àrea de Cultura, que comptarà amb 3,56 milions d’euros. Això ha sigut possible perquè el 2009 el departament responsable de les activitats culturals no tindrà les despeses extraordinàries de 2008 corresponents a la restauració, el trasllat i la resta de despeses de la mostra de Joaquim Sorolla, exposada actualment a Barcelona.

A més, el Consell d’Administració ha aprovat l’Informe anual de Govern Corporatiu de l’Entitat corresponent a l’exercici 2008, i va ser informat de la celebració de l’assemblea general ordinària, que se celebrarà el pròxim 25 de març a València.