La Casa Capellà Pallarés s’amplia

La Casa Capellà Pallarés , seu de la Fundació Bancaixa a Sagunt, se sotmetrà durant un període aproximat de dos anys a un procés de reforma.

Com a resultat de la rehabilitació s’obtindrà un immoble molt més gran, més modern i adaptat a totes les normatives de seguretat i accessibilitat vigents. El nou centre cultural tindrà una superfície de 2.387,21 m2.

Amb les obres, que comencen hui, s’unirà la casa d’Ardiaca Andreu, 8, recentment adquirida. Este immoble, que és mitger amb el Centre Cultural Capellà Pallarés per la part del Saló d’Actes, el dotarà d’una eixida d’emergències i d’una entrada per a persones amb mobilitat reduïda.

Amb l’annexió de la casa adjacent se sumen 771,30 metres quadrats, repartits en tres altures i un torrassa d’instal·lacions, al Centre Cultural Bancaixa de Sagunt. Està previst conservar parcialment l’edifici ja que té dos arcs apuntats que mereixen ser preservats.

La nova seu de la Fundació Bancaixa a Sagunt disposarà, a més, de nous espais expositius i per a seminaris després de la reforma. El nou Saló d’Actes, que ocuparà la planta baixa del centre, serà polifuncional i molt més ampli que l’actual, ja que comptarà amb 250,00 m2 i un aforament per a 220 persones.

La rehabilitació d’este centre se suma a la de la seu central de l’Obra Social de Bancaixa a València inaugurada al novembre de 2007.