La Fundació Bancaixa i la Universitat de Sevilla entreguen 58 beques per a estudiar en països de fora de l’àmbit Erasmus

La Fundació Bancaixa i la Universitat de Sevilla han fet entrega hui de 58 Beques Internacionals Bancaixa (BIB) a altres tants estudiants d’esta universitat per a estudiar el pròxim curs en universitats de països no inclosos en l’àmbit del Programa Erasmus.

Les credencials entregades als 58 alumnes de la Universitat de Sevilla els permetran realitzar estades formatives en universitats d’Argentina, Brasil, Estats Units, Mèxic, Xile, Canadà i Austràlia. L’aportació econòmica de la Fundació Bancaixa a esta convocatòria anual ascendeix a 100.000 euros. L’import de cada beca oscil·la entre els 2.000 euros per a les estades d’un semestre i els 3.000 euros, en els casos en què es completa un curs complet.

Amb esta convocatòria de les Beques Internacionals Bancaixa, corresponent al 2009, són ja quatre les que la Fundació Bancaixa i la Universitat de Sevilla desenvolupen conjuntament. En estes quatre convocatòries, són quasi 240 els estudiants de la Universitat de Sevilla que han completat la seua formació en l’exterior gràcies al programa Beques Internacionals Bancaixa.

La Fundació Bancaixa llança anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’objectiu de l’Entitat és que els universitaris puguen viatjar a l’estranger i continuar allí els seus estudis. En 2008 el programa Beques Internacionals Bancaixa es va desenvolupar en 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,5 milions d’euros.

Impuls als emprenedors

La Fundació Bancaixa, com a gestora de l’obra social de Bancaixa, a més del programa de Beques Internacionals, també fomenta l’esperit emprenedor per mitjà de les Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors, la xarxa de les quals s’estén ja per 40 universitats espanyoles. Una d’estes és la Universitat de Sevilla, institució amb la qual al novembre de 2007 es va posar en marxa la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, dirigida pel catedràtic d’Economia Aplicada de la universitat sevillana, Joaquín Guzmán.